w

FW 2018-19

UFASHON

Paris Haute Couture F/W 2018-19, Maison Margiela

E' una musa d'autore, intergalattica e stellare quella che Maison Margiela ha fatto atterrare a Parigi lungo i catwalk delle passerelle dell'Alta Moda fall/winter 2018-19. Una creatura più che avant garde, una figlia delle stelle e se per la scienza il colore è solo luce, Maison Margiela li fa sfilare tutti, in soluzioni color blocking che seducono a prima vista grazie ad accostamenti cromatici azzardati ma iperbolicamente riusciti. Maison Margiela conosce solo il pedale dell'acceleratore. Mentre gli altri couturier sono maestri nel restare in pista nella grande corsa della moda dosando gas e freno, la maison guidata dall'iconoclasta John Galliano è come un proiettile dotato solo di futuro. Non c'è modo di rallentarne la corsa che potrà terminare solo centrando il bersaglio. E questa collezione, tra concettualismo e arte, mistero ed eleganza ultra contemporanea, ha come obiettivo quello di regalare il ritratto di una donna che è già oltre, che vive già quel futuro di cui, chi cammina, mentre lei vola via veloce, ancora sta fantasticando.

 

Ispirazione: Back to the future
Lunghezze: tutte, mini, midi, long
Ampiezze: volumi morbidi e importanti, costruiti con tessuti sperimentali
Colori: tangerine, giallo, rosa, viola, azzurro, verde, grigio, nero, marrone, nude, lilla
Tessuti: tessuti sperimentali, tulle, crepe, seta, organza

  

Paris Haute Couture F/W 2018-19, Maison Margiela

 

It is an author, intergalactic and stellar muse that Maison Margiela landed in Paris along the catwalk of the fall / winter High Fashion catwalk 2018-19. A creature more than avant-garde, a daughter of the stars and if for science the color is only light, Maison Margiela has them all parading, in color blocking solutions that seduce at first sight thanks to daring but hyperbolically successful color combinations. Maison Margiela only knows the accelerator pedal. While the other couturiers are masters in staying on track in the great race of fashion by measuring gas and brake, the maison led by the iconoclast John Galliano is like a bullet with only the future. There is no way to slow down the race that will end only by centering the target. And this collection, between conceptualism and art, mystery and ultra-contemporary elegance, aims to give the portrait of a woman who is already beyond, who already lives that future of which, who walks, while she flies fast, still is fantasizing .

 

Inspiration: Back to the future
Lengths: all, mini, midi, long
Amplitudes: soft and important volumes, constructed with experimental fabrics
Colors: tangerine, yellow, pink, purple, light blue, green, gray, black, brown, nude, lilac
Fabrics: experimental fabrics, tulle, crepe, silk, organza

SS 2018

UFASHON

Paris Haute Couture SS 2018, Maison Margiela

Più glamour, eclettica e carismatica che mai la collezione Haute Couture spring/summer 2018 firmata dal grande John Galliano per Maison Margiela.

Avant garde e cutting edge, irriverente verso ogni stantio canone classico, Maison Margiela rilegge la femminilità in grande stile travolgendo il passato come un tornado e costruendo su inutili macerie una collezione che è un inno al potere del colore.

Una femminilità fresche e contemporanea, esaltata da nuove forme e silhouette, si fa strada con audacia. Il genio visionario di John Galliano crea in passerella la magia di un arcobaleno di colori in una visione orgistica e potente da cui è davvero impossibile non farsi ipnotizzare.

Una bellezza in technicolor con contrasti cromatici, linee e tagli che sono un'autentica gioia per gli occhi.

  

Ispirazione: Somewhere under the rainbow
Lunghezze: tutte
Ampiezze: over grazie a giochi di sovrapposizioni
Colori: verde, blu, rosa, giallo
Tessuti: pvc, tulle, pizzo, chiffon, denim, tessuti sperimentali

 

Paris Haute Couture SS 2018, Maison Margiela

More glamorous, eclectic and charismatic than ever haute couture collection spring/summer 2018 signed by the great John Galliano for Maison Margiela.

Avant garde and cutting edge, irreverent toward any classic canon, Maison Margiela re-reads the femininity in great style sweeping past like a tornado and building on useless rubble a collection which is an ode to the power of colors.

A fresh and contemporary femininity, enhanced by new shapes and silhouettes makes its way with great udacity.

The visionary genius of John Galliano creates on the catwalk the magic of a rainbow of colors that hypnotizes at first sight.

A beauty in technicolor with contrasting colors, lines and cuts that are a true joy for eyes.

 

Inspiration: Somewhere under the rainbow
Lenght: everything
Size: over; perfect to play with overlays
Colors: green, blue, pink, yellow
Fabrics: pvc, tulle, lace, chiffon, denim, techno fabrics

FW 2017-18

UFASHON

Haute Couture Paris FW 2017-18, Maison Margiela

Se escludiamo alcuni minidress in lana, completi con cintura bustier e long dress dall'allure tribal-chic, la nuova collezione haute couture fall/winter 2017-18 della Maison Margela, disegnata da John Galliano, è una affascinante carrellata di tutte le possibili combinazioni di forme, ampiezze e lunghezze che un capo cult come il trench può assumere.

Da quello con più colli sovrapposti a quello smanicato in cui le maniche sono infilate come fosserlo lunghi guanti fino al gomito dove si aprono come una calla. Altri che sembrano vestiti asimmetrici o che lasciano le spalle scoperte. Ci sono quelli più corti con cintura stretta ad esaltare il punto vita e quelli maxi dai volumi iperbolici, in lana, simbolo di un amore per il design avant-garde tipico di John Galliano, acuto poeta visionario che ama giocare con forme e silhouette per rimescolare le carte e cominciare con la moda e con il gusto del pubblico sempre una nuova partita.

Un plauso al coraggio, quindi, di un autentico couturier che sa guardare oltre la realtà delle cose, proponendoci sempre alternative che combinano eleganza ed eccentricità in modo piacevole e avvincente. Per la sera naturalmente il trench è in organza o voile, effetto see through, finemente ricamato e da indossare per quello che, in fondo, da sempre è: un capospalla militare sporty-chic raffinato e senza tempo.

 

Mood: Trench evolution
Lunghezze: mini, midi, alla caviglia e lungo
Ampiezze: comfy e morbidi, le forme sono accentuate dalle cinture per evidenziare il punto vita; maxi trench in lana e trench in organza che accarezzano la silhouette già evidenziata dalla trasparenza
Colori: verde, nude, oro, bianco, blue elettrico, sabbia, nero, grigio
Tessuti: pizzo , cotone, lana, pelle, suede

 

 Haute Couture Paris FW 2017-18, Maison Margiela 

If we exclude some wool minidress, suits with belt bustier and some items characterized by tribal-chic allure the haute couture fall/winter 2017-18 signed by Maison Margela and designed by John Galliano, is a fascinating roundup of all possible combinations of shapes, widths and lengths that a fashion cult as the trench coat can take.

From that with more necks overlapped until that sleeveless where sleeves are strung up as long gloves opened on the top like a calla. Others who seem asymmetrical clothes or leaving naked the shoulders.

There are shorter ones with narrow belt to enhance the waist and those  realized in wool with hyperbolic volume, symbol of a love for the avant-garde design typical of John Galliano, keen visionary poet who loves to play with shapes and silhouettes shuffling the cards and begin anytime with fashion and with the taste of the public always a new game.

Applauses to courage of this real couturier who knows how to look beyond the reality of things, always proposing alternatives that combine elegance and eccentricity always in an enjoyable and surprising way. Of course, for the evening time, the trench coat is proposed in embroidered organza or voile, with see through effect, wearing it for what it really is: a refined timeless sporty-chic military jacket.

 

Mood: Trench coat evolution
Lenght: mini, midi, ankle or long
Breadth: comfy and soft, the shapes are accentuated from belts to highlight the waist; hyper wide trench realized in wool, while the model in organza caresses the silhouette already highlighted by the transparency
Colors: green, nude, gold, white, electric blue, sand, black, grey
Fabrics: lace, cotton, wool, leather, suede 

SS 2017

UFASHON

Haute Couture Paris SS 2017, Maison Margiela

Se la moda è la maniera per dire chi sei senza dover parlare, l'alta moda è la nostra radiografia, un racconto ben più profondo dei nostri sogni e desideri, confessabili e non. Oscar Wilde giustamente sosteneva che “solo uno sciocco non giudica dalle apparenze” ed è vero più che mai nel regno della haute couture che esula da trend e diktat aziendali e regala collezioni che sono l'autoritratto di chi le crea, ma soprattutto, una volta acquistato l'abito, sono la polaroid dell'anima di chi lo indossa.

Nell'alta moda non si mente, non ci si uniforma, non ci si nasconde nel gruppo, come avviene con i capi del ready to wear. Nell'alta moda si è. È questa la poetica stilistica in cui ha sempre creduto John Galliano, direttore creativo di questa iconica maison che, infatti, non si smentisce nella sua ultima favolosa collezione haute couture spring/summer 2017. Essere e non apparire. I suoi capi sono e lui è. E chi sceglie di vestirsi con le sue creazioni sceglie di gettare via la maschera e di mostrare il suo vero volto. In questa collezione ricca di soluzioni stilistiche sorprendenti, con volumi e tagli sartoriali che raccontano la magia dell'atelier di Maison Margiela dove mani d'oro danno vita a sogni creativi che sono voli pindarici verso il sublime, l'alta moda si svela in tutta la sua bellezza e nelle sue mille possibilità d'espressione.

 

Mood: Trasgressiva sperimentazione
Lunghezze: mini e alla caviglia per gli ampi cappotti, lungo da sera
Ampiezze: volumi comfy che non avvolgono la silhouette in cappotti over e aabiti da sera
Colori: nero, nude, arancione
Tessuti: seta, organza, lana, tulle

 

 

Haute Couture Paris SS 2017, Maison Margiela

If fashion is a way to tell who we are without talking, high fashion is our x-ray, a tale far deeper of our dreams and desires, confessable or not.. Oscar Wilde used to say that “only a fool does not judge by appearances" and this is true than ever in the kingdom of haute couture that,  free from trends and coporate diktats, gift collections that are self-portrait of who creates them, but most importantly, once you buy the suit, are the polaroid of the soul of the wearer.

In the high fashion world you do not lie, you don't need to adapt yourself to a group or even hide yourself, like happens in the ready to wear world. In the high fashion you are what you are. That's it and that's the poetic style in which John Galliano always believed. No exceptions in its latest fabulous collection for the creative director of this iconic maison that created a fabolous haute couture spring/summer 2017 collection. To be and do not appear. His clothes are and he is and who chooses to wear his creations chose to discard the mask and show his true face. In this collection so rich of surprising stylistic solutions, with sartorial volumes and cuts that tells the magic of the Maiosn Margiela atelier, where golden hands give birth to creative dreams which are flights of fancy to the sublime, the couture shows all its beauty and its many possibilities of expression.

 

 

Mood: Transgressive experimentation
Lenght: mini and to the ankle for over coats; long dress for the evening time
Breadth:comfy volumes for over coat, available mini or long and ethereal and fluid evening dresses
Colors: black, nude, orange
Fabrics: silk, organza, wool, tulle

 

FW 2016-17

UFASHON

Haute Couture Paris 2016-17, Maison Margiela

Sperimentazioni di stili opposti e contrari, giochi di sovrapposizioni, colori brillanti, lunghezze variabili dal mini al maxi assoluto: la nuova collezione haute couture fall/winter della Maison Margiela è dissacratoria, eclettica, iperbolica e pirotecnica nello sfuggire ad ogni definizione. L'ispirazione è infrangere ogni canone classico, come un diluvio universale che cade potentemente sull'alta moda perchè tutto cambi in modo profondo.

Libertà assoluta di dire e non dire, portare su una strada e improvvisamente fare una inversione a U inaspettata: se in questa collezione la moda è un gioco e il suo creatore un Joler con i suoi abiti che sono un puro divertissement perchè vogliono essere liberi da ogni possibile chiave di lettura, per John Galliano si tratta di un gioco da prendere molto sul serio.

Hiroshima mon amour per un sognatore che vuole azzerare tutto tranne la sua creatività che, come sempre, è indiscutibile.

 

Mood: Hiroshima mon amour
Lunghezze: tutte, da mini a lungo
Ampiezze: tutte, dalle forme attillate a quella voluminose
Colori: giallo, arancione, rosso, nero, blue, bianco
Tessuti: crepe, tulle, organza, lana

 

 Haute Couture Paris 2016-17, Maison Margiela

Experiments of opposing styles , layering games, bright colors, variable lengths from mini to absolute maxi: the new haute couture fall/winter 2016-17 collection by Maison Margiela is desecrating, eclectic, hyperbolic, pyrotechnic in its bold will to escape from any kind or any try of definition. The inspiration is breaking every classical canon as a deluge falling mightily over the high fashion world because everything changes in a  profound way.

The freedom to say or not to say, the pleasure to go ahead and suddenly make an unexpected u-turn: if in this collection fashion is like a play or a joke and its creator is like a Joker, with his creations that are a pure divertissement because they want to be free from every possible interpretation, for John Galliano this is a game to be taken very seriously.

Hiroshima mon amour for this dreamer who want to reset everything except his creativity that, as always, is indisputable.

 

Mood: Hiroshima mon amour
Lenght: from mini to long
Breadth: from tight to comfy and wide
Colors: yellow, orange, red, black, blue, white
Fabrics: crepe, tulle, organza, wool

Share :